Тэма тыдня: "Вясна" ( 8.04-12.04)
Рэкамендацыі бацькам.
Тэма " Вясна»
Бацькам рэкамендуецца:
• пагаварыць з дзіцём аб тым, якая пара года наступіла;
* падчас прагулкі звярнуць увагу на змены, якія адбываюцца ў жывой і нежывой прыродзе вясной; паназіраць за тым, як змянілася надвор'е: стала цяплей ці халадней, дзень стаў даўжэй або карацей; ўспомніць пра тое, як паводзяць сябе лясныя звяры і птушкі вясной, якія змены адбываюцца з дрэвамі і кустамі, раслінамі, аб вопратцы людзей; расказаць дзіцяці аб вясновых палявых працах;
Граматычная гульня «Назаві ласкава " (словаўтварэнне з дапамогай памяншальна-ласкальных суфіксаў): сонца – сонейка, ручай – ручаёк, лужына – лужынка, праталіны – проталінка і г. д.
Ход гульні: "я назаву вясновае слова, а ты назаві яго ласкава".
Граматычная гульня " Назаві, які?» (утварэнне адносных прыметнікаў):
Дзень вясной (які?)– вясновы.
Дзень з сонцам (які?)– ....
Дзень у сакавіку (які?)– ....
Надвор'е ў красавіку (якое?) -....
Дыдактычная гульня "Падбяры прадмет, падбяры дзеянне".
Ход гульні: "Прыдумай, пра што кажуць: вясновы- (дзень, кветка, месяц і г. д «)
вясновы.… — , вясновае -...., вясновы.— ,
раставаць., бегчы., распускацца.- , з'яўляцца -,
зелянець.- , прылятаць.- , квітнець -…
Праслухаць аповяд і пераказаць па пытаннях.
Надыходзіць цёплая вясна. Ярчэй свеціць сонейка. Пачалі раставаць снег і ледзяшы. На дрэвах брыняюць пупышкі. Хутка з выраю прыляцяць птушкі. Яны будуць віць гнёзды.
1. Прачытаць аповяд.
2. Прапанаваць дзіцяці адказаць на пытанні:
Які час года надыходзіць? Як свеціць сонейка? Што брыняе на дрэвах? Хто хутка прыляціць з цёплых краін? Што будуць рабіць птушкі?
3. Растлумачыць дзіцяці значэнне словазлучэнняў: брыняюць пупышкіі, цёплыя краіны, віць гняздо.
4. Прапанаваць дзіцяці выразна расказацьі гэты аповяд.
Намаляваць малюнак "Вясна".