Рэкамендацыі для бацькоў «У сонейка ў гасцях»(14.06-18.06)
Вось і наступіла лета. Гэта выдатная пара для гульняў і забаў, але калі адпачынак нясе ў сабе і развіццё-ён становіцца яшчэ больш карысным.
Лета-гэта шмат часу для гутарак і заняткаў з дзіцём на свежым паветры. Ва ўсіх ёсць магчымасць гуляць з дзецьмі на прыродзе. Важна арганізаваць з дзецьмі гульні-карысныя для развіцця, якія пашыраюць кругагляд і веды дзіцяці аб навакольнай прыгажосці прыроды.
Гуляючы ў парку, каля ракі, ды і проста ў двары можна знайсці мноства прадметаў і аб'ектаў жывой прыроды, каб іх апісаць, прыдумаць аповяд або развіць дробную маторыку.
Карысна праводзіць разнастайныя назіранні за надвор'ем, сезоннымі зменамі ў прыродзе, раслінамі, птушкамі, жывёламі, людзьмі. Усё гэта трэба каменціраваць, абмяркоўваць, афармляць у выглядзе гутаркі. Новыя, незнаёмыя словы дзіцяці варта тлумачыць, паўтараць некалькі разоў, навучыць дзіця вымаўляць іх.
Карысна ўслухоўвацца ў гукі прыроды: шолах лісця, галасы птушак, гукі ветру, дажджу і т .д.Гэта развівае слыхавую ўвагу.
Адпачываючы на пляжы, альбо ў парку можна арганізаваць эксперыментальныя досведы, з вывучэннем уласцівасцяў вады, пяску, травы, расы. Падобныя заняткі пашыраюць не толькі кругагляд дзіцяці, але і папаўняюць актыўны слоўнік назоўнікамі, прыметнікамі, дзеясловамі.
Гульні і практыкаванні можна прыдумляць даросламу самому і прапаноўваць іх дзіцяці, галоўнае, каб любое заданне несла ў сабе навучальную мэту.
Пагуляйце з дзецьмі:
"Назаві дрэвы". Дзіця называе дрэвы, якія растуць у двары (лесе, парку, вёсцы). Сумесна з дарослым разглядаюць ствол, лісце, вызначаюць іх колер, форму, памер.
"Якая трава?». Звярнуць увагу дзіцяці на траву, на яе ўласцівасці і прыкметы. Даць дзіцяці магчымасць памацаць яе, параўнаць паміж сабой.
«Водар». Прапанаваць дзіцяці панюхаць розныя расліны: кветкі, траву, лісце дрэў, кару. Гэта развівае пачуццё нюху, а калі дзіця будзе падбіраць да кожнага водару прыметнікі, то пашырыцца і актыўны слоўнік.
"Досведы з пяском". Цікава для дзяцей правесці элементарныя досведы з пяском. Эксперыментуйце, дадаючы розная колькасць вады і галоўнае апісвайце ўвесь працэс словамі, выкарыстоўвайце прыметнікі і дзеясловы ў залежнасці ад кансістэнцыі пяску (сыры, мокры, вадкі, сухі, лепіцца, рассыпаецца і т. д.)
"Што бачыш?». Вы з дзіцем па чарзе называеце пэўныя аб'екты прыроды (напрыклад, усе зялёныя, або круглыя і т.п.). «Наадварот». Дзіця ў адказ на прапанаванае вамі слова, павінна прапанаваць сваё, супрацьлеглае па сэнсе. Напрыклад, раніца – ноч, сонца – месяц, цвёрды - мяккі і т. д.
Праводзячы гульні і практыкаванні з дзецьмі, важна, каб дзеці адказвалі поўным адказам, дакладна прамаўлялі словы, правільна будавалі прапановы і маглі аргументаваць адказ.
Старайцеся заахвочваць дзіцяцдобрым словам, усмешкай, пахвалой. Гуляйце больш, будзьце з дзіцем пазітыўным і радуйцеся яго поспехам. Здаровага і карыснага вам лета!