Кансультацыя для бацькоў старшай групы ”Працоўнае выхаванне”
Кансультацыя для бацькоў старшай групы
”Працоўнае выхаванне”
Працоўнае выхаванне – важнае сродак ўсебаковага развіцця асобы дзіцяці. Працавітасць не даецца ад прыроды, а павінна выхоўвацца з самага ранняга дзяцінства. Разумна арганізаваная праца ўмацоўвае фізічныя сілы, здароўе дзіцяці. Рухі становяцца больш упэўненымі і дакладнымі.
Праца аказвае істотны ўплыў і на разумовае развіццё дзіцяці. Яна развівае кемлівасць, дапытлівасць, ініцыятыву, назіральнасць, увагу, засяроджанасць, трэніруе памяць. Яшчэ праца развівае мысленне-дзіцяці даводзіцца параўноўваць, супастаўляць прадметы і з'явы, з якімі ён мае справу.
Падкрэсліваючы неацэннае значэнне працы для ўсебаковага развіцця асобы дзіцяці, прапаную вашай увазе некаторыя рэкамендацыі па працоўнаму выхаванню ў сям'і.
Праца дзяцей у сям'і павінна быць пасільнай. Зусім не абавязкова ўскладаць на плечы маляняці ўборку ўсёй кватэры, але папрасіць яго выцерці пыл з падваконніка . Выкарыстоўвайце зручны момант-цікавасць. Любому дзіцяці цікава папрацаваць пыласосам. Шмат ён, вядома, не напрацуе, а вось якія-небудзь навыкі атрымае.
На першых этапах працоўная дзейнасць мала ўстойлівая, яна цесна звязана з гульнямі дзяцей. Сувязь паміж працай і гульнёй важная ў дашкольным узросце-гульнявыя вобразы дапамагаюць дзецям выконваць працу з вялікай цікавасцю. За гульнёй дзіця прасцей прывучыць да працы. Напрыклад, ваш дом-гэта касмічны карабель, і яго трэба вычысціць перад адлётам. Маленькія дзеці лёгка ачалавечваюць неадушаўлёныя прадметы. Скажыце дзіцяці ад імя цацкі, што ёй холадна ляжаць на падлозе, або хай мішка папросіць, каб яго пасадзілі на паліцу.
Ніколі не прымушайце дзіця гвалтоўна дапамагаць вам. Прымус адварочвае. Тым больш праца, зробленая па прымусе, не адрозніваецца якасцю. Дапамога павінна адыходзіць ад чыстага сэрца. Зразумела, што дзіця можа не звярнуць увагі, што вам цяжка і што вы былі б не супраць прыняць ад яго дапамогу. Тут можна трохі схітраваць: поохать ды паахаць: "Ах, як я стамілася», "Ох, спіна баліць". Рэдкае дзіця не зразумее, што яго дапамога была б да месца.
Якую ж дапамогу па гаспадарцы могуць аказваць дзеці дашкольнага ўзросту? Дыяпазон досыць шырокі. Акрамя уборкі свайго пакоя, маляня можа дапамагчы маме ў падрыхтоўцы да вячэры, напрыклад, у сервіроўцы стала. Дзіцяці цалкам па сілах паліць пакаёвыя расліны, пакарміць хатніх гадаванцаў.
Памятаеце, даючы даручэнні дзіцяці, неабходна даступна растлумачыць, што, за чым, і чаму робіцца. Дзіцяці неабходна ведаць навошта яму выконваць тыя ці іншыя заданні і які вынік павінен быць дасягнуты. Толькі так у дашкольнікаў сфармуецца ўяўленне аб неабходнасці гэтых дзеянняў. Таму заўсёды трэба тлумачыць для чаго мы працуем. Напрыклад, калі кветкі не паліць-яны могуць загінуць; калі мы не памыем посуд, то прыйдзецца ёсць з бруднага.
Праца дзіцяці не павінен заставацца не заўважанай з боку дарослых. Любая праца павінна быць заўважанай: падзякуйце дзіцяці, пахваліце, ацаніце яго старанні. Нават калі дзіця зрабіла што-небудзь не так. Праца і яго вынік павінны суправаджацца станоўчымі эмоцыямі. [Паступова ў дзіцяці складваецца станоўчае стаўленне не толькі да тых відах працы, якія звязаны з гульнёй, але і да тых, якія не так цікавыя, але неабходныя, гэта значыць адбываецца ўсведамленне важнасці працоўнай дзейнасці. Дзейнасць дарослых служыць дзецям узорам для пераймання. Калі самі дарослыя працуюць з энтузіязмам, то і дзіця будзе імкнуцца да гэтага. Калі дзіця бачыць, што праца для дарослых-гэта вялікі цяжар, то і само будзе ставіцца аналагічна. Таму самі бацькі павінны брацца за любую працу з жаданнем, стараннем і адказнасцю, з'яўляючыся для дзяцей добрым прыкладам.
Вучыце дзіця даводзіць пачатую ім працу да канца, не прыспешвайце і не падганяйце малога, умейце чакаць, пакуль ён завершыць працу сам.
Паралельна з працоўным выхаваннем неабходна выхоўваць павагу да працы дарослых. Словы натацыі, як вядома, метады для дзіцяці малапераканальныя. Дзіця павінна бачыць добры прыклад дарослых.
Толькі сістэматычнае выкананне працоўных абавязкаў будзе спрыяць выхаванню ў дзяцей арганізаванасці, адказнасці, што так важна для падрыхтоўкі дзіцяці да школы.