Тэма тыдня:"Пералётныя птушкі"(06.04-10.04)
Бацькам рэкамендуецца:
1. Пагутарыць пра птушак:
- вывучыць з дзіцем назвы пералётных птушак (грак, шпак, качка, гусь, бусел, ластаўка) і ўдакладніць іх адметныя прыкметы;
- паўтарыць асноўныя прыкметы па якіх птушкі аб'ядноўваюцца ў паняцце «ПТУШКІ» (пакрытыя пёрамі, маюць крылы і могуць лётаць, вылупляюцца з яек);
- удакладніце, чаму птушкі называюцца "пералётнымі" (грак, шпак, качка, гусь, бусел, ластаўка-гэта пералётныя птушкі, таму што ляцяць на зіму ў вырай праз адсутнасць корму і холаду ў нашых краях);
- растлумачце дзіцяці, што прылёт птушак з цеплых краеў з'яўляецца адной з прымет вясны.
2. Паназірайце за птушкамі, якія прыляцелі
на прагулцы ў парку або скверы, паслухайце іх спевы. Звярніце ўвагу дзіцяці на шпакоўні, каля якіх мітусяцца шпакі.
3. Разгледзьце пералётных птушак на малюнках.
Пакажыце і назавіце разам з малым часткі цела птушак і пакажыце іх прызначэнне: тулава, галава, крылы, хвост, лапкі, кіпцюры, вочы, дзюба; дзюбай птушка дзяўбе ежу, крылы патрэбныя птушцы для палёту
4. Растлумачыць значэнне слоў:
зграя (група птушак, "сям'я"), гняздо («дом», які птушкі самі ўюць-будуюць з галінак, а потым адкладаюць і выседжваюць яйкі), шпакоўня («дом» для птушак, які пабудавалі людзі з дошак), птушыныя пошчакі (звонкае птушынае спевы), віць (будаваць), выседжваць (сядзець на яйках, грэючы іх цяплом свайго цела, каб вылупіліся птушаняты).
5. Практыкаванне «Дзе сядзіць/стаіць птушка?»
(замацаваць ўжыванне назоўніка ў месным склоне з прыназоўнікам на).
На лісточку паперы можна намаляваць карцінкі-падказкі (плот, траўка, дрэва, галінка дарога, дах, пень). Дарослы называе пералётныя птушкі і задае пытанне: дзе сядзіць ластаўка?
Ластаўка Сядзіць на даху.
Грак сядзіць на плоце.
Гусь стаіць на дарозе.
Качка сядзіць на пні.
Шпак сядзіць на галінцы.
Бусел стаіць на траве.